Yönetmen Abbas Kiyarüstemi’nin çektiği 10 fotoğraf
Fotoğrafçılığa olan ilgisi zamanla usta bir fotoğrafçıya dönüşmesini sağlayan İranlı yönetmen Abbas Kiyarüstemi, bu özelliği ile sinema dünyasına damga vurur. Çektiği fotoğraflar çeşitli ülkelerde sergilenen yönetmen, her bir karesi fotoğraf tadında filmlere imza atar. Sizler için, sinemanın tek bir fotoğraf ile başladığını belirten Kiyarüstemi'nin objektifinden yansıyan görüntüleri derledik.
Giriş Tarihi: 07.01.2024
15:35
Güncelleme Tarihi: 09.01.2024
09:11
🔹 "Dijital fotoğrafçılık tam anlamıyla sonsuzdur, uçsuz bucaksızdır. Artık 24 ve 36 poz fotoğraf çektikten sonra, film rulosu değiştirme zorunluluğu yaşamıyorsunuz; artık biliyorsunuz ki dilerseniz sonsuza kadar çekmeye devam edebilirsiniz."
Abbas Kiyarüstemi
◾ Kiyarüstemi'nin ifadelerine göre dijital kameralar, eski film rulolarına göre teknik açıdan daha çok özelliğe sahiptirler. Bu nedenle de dijital kamera, kullanan kişiye özel bir güç ve cesaret verir. Ayrıca yapılan işin hemen görülmesi, kolaylıkla düzeltilmesi ve iyileştirme yapılması gibi önemli özellikleri de vardır.
🔹 "Şunu fark ettim ki, eğer bir çerçeve içinde değiller ise önümüze çıkan güzelliklere bakmak konusunda başarılı değiliz."
Abbas Kiyarüstemi
◾ Çekeceği kareyi belirlerken kendine özgü bir teknik kullanan isim, objektifine alacağı görüntüyü bir çerçeve olarak düşünür, ardından makinenin deklanşörüne basar. Bu sanata olan tutkusu öyle büyüktür ki araba sürerken bile diğer eliyle fotoğraf çeker.
https://www.instagram.com/p/CqF1rU0NkTd/
🔹 "Her fotoğraf aslında sessiz bir filmdir. Şunu kabul etmeliyiz, önce bir fotoğraf vardı, daha sonra hareketlenen aslında sinemaya dönüşen bir fotoğraf. Dolayısıyla aynı asalete sahipler."
Abbas Kiyarüstemi
◾ Fotoğraf ve sinema , Kiyarüstemi'ye göre aynı sanat ailesindendir. Sinema, her bir karesi art arda sıralanan 24 fotoğraftan meydana gelir. Yani ilk olarak fotoğraf vardır, sonrasında ise fotoğraflar birleşerek sinemayı oluşturur.
🔹 "Bizler fotoğraflarda gördüğümüz her şeyi -sarı, kahverengi, yeşil, siyah- hep ışığa borçluyuz. Yağmur damlalarının üzerindeki ışık yansıması, fotoğraflara bu kalite ve zarafeti katıyor aslında."
Abbas Kiyarüstemi
◾ Kiyarüstemi için iyi bir fotoğraf karesinin ortaya çıkmasında en önemli etkenlerden biri ışıktır. Özellikle araba camı üzerindeki yağmur damlalarını çekerken ışık yansımasından faydalanır.
En iyi İran filmleri
🔹 "Bence bir fotoğrafçı olmak için bakışın felsefesini öğrenmemiz lazım. Bir fotoğrafçı ile bir roman yazarı arasında pek fazla bir fark yok. Nasıl biz bir yazarı birkaç kitabını okuduktan sonra tanıyabiliyor, tarzı öğrenebiliyorsak. Fotoğrafçıyı da onun birkaç eserini bakarak, dünyaya bakışını incelememiz gerekir."
Abbas Kiyarüstemi